HemresursHemresurs

Så här blir jag kund hos HemResurs

Skicka en intresseanmälan till vår kundtjänst  genom att använda formuläret nedan. Vi tar sedan kontakt med dig snarast möjligt, vi har som målsättning att besvara alla ärenden inom 1 arbetsdag. Det går även bra att ring direkt till oss vardagar mellan 7.30 – 11.30, där svarar Margot på alla din frågor.

Vi tar redan på och bedömer dina önskemål och dina behov. Utifrån det får du ett förslag på tid att starta ditt abonnemang samt vilken personal som kommer bli tilldelad just dig. Vill du boka ett enstaka tillfälle hittar vi en tid som passar.

Önskar du ett hembesök ordnar vi det.

Nedan kan du läsa vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar

Kommer samma resurs/personal varje gång?
Vi har som mål att det alltid ska vara samma personal som kommer till dig i ditt hem. Vi eftersträvar att alla våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga i alla våra kontakter.

Vad händer om jag inte är nöjd med min hemresurs?
Vi jobbar mycket med uppföljningar av våra jobb för att städigt höja vår kvalitet. Men har vår personal inte uppfyllt dina krav och förväntningar ber vi dig kontakta oss så tittar på en lösning tillsammans.

Hur gör jag för att komma igång?
Det finns två sätt att komma igång. Antingen tar du kontakt med oss under våra telefontider för att boka in ett möte eller direkt beställa tjänster. Det andra sättet är att du fyller i intresseanmälan här på vår hemsida så kommer vår personal ta kontakt med dig.

Om städningen bara tar 2,5h men ni alltid fakturerar för minst 3h arbete, förlorar jag en halvtimme då?
Det är självklart så att vår personal blir snabbare och snabbare i ditt hem och efter några arbetspass städar fortare än i början. Däremot uppstår inte denna situation då vi har bra kommunikation med våra kunder och jobbar med prioriteringslistor som vi jobbar efter. Därför blir vi aldrig ”klara”.

Om kunden inte är hemma när vi kommer. Vad händer då?
Skall kunden vara hemma och vi har bokat tid och kunden inte finns på plats debiterar vi framkörningsavgift och den bokade tiden. Saknas erfordligt överenskommet material vid ett tillfälle då kunden är hemma men vår personal inte kan utföra arbetet debiteras detsamma. Givetvis kan vår personal utföra annat arbete än överenskommet om något verktyg eller likande skulle vara slut eller gått sönder. Vi löser alla problem på bästa möjliga sätt.

Har ni med er städutrustning?
Nej, vi använder oss av den utrustning du har hemma. Vi anser att detta är den bästa lösningen, du som kund behöver inte bekymra dig att städmaterialet är använt hos någon annan. På så sätt minskar vi risken att sprida bakterier mellan olika hem. Vår personal behöver dessutom inte bära utrustning mellan kunderna, där sparar vi tid som vi inte behöver belasta dig som kund med. Vår personal rekommenderar självklart utrustning om du är osäker vad som passar bäst.

Hur gör jag för att få skattereduktionen?
Vi sköter allt med skattereduktionen, den faktura du får av oss är redan reducerad med 50% av arbetskostnaden. Reduktionen görs mot det personnummer vi får av dig vid beställningen.

Kan jag på ett smidigt sett se kommande bokningar och utförda tillällen?
När du blir kund får du även inloggning till vår hemsida, där kan du se kommande och utförda uppdrag. Kontakta kundtjänst om du inte fått ut dina inloggningsuppgifter.

Hur lång uppsägningstid har jag?
Våra abonnemang har alltid bara 30 dagars uppsägningstid.

Kan jag vara trygg med den personal ni skickar till mig?
Vår personal har tystnadsplikt och får inte prata om dig eller ditt hem. Alla som jobbar hos oss har dessutom lämnat in utdrag ur belastningsregistret. Du kan också känna dig trygg med att vi funnits länge och är väldig måna om vårt namn och skulle aldrig skicka ut någon vi inte helt litade på.

Anmäl ditt intresse här:

150

Antal hem

Antal städade hem denna månad

1000

Kunder

Vi har haft över 1000st nöjda kunder

800

Timmar

Över 800 timmar utförda senaste månaden

5

Nya kunder

Antal nya kunder denna vecka

Överlägsen kundnöjdhet

Kundnöjdhet

90%

Kundnöjdhet




  • Abonnemang

  • Pris 185kr/h
    Vardagar dagtid 06-18
  • 370kr/h före rutavdraget
  • Vårt abonnemang gäller när man tecknar våra tjänster minst 3h/tillfälle och minst varannan vecka, då får man vårt mest fördelaktiga pris.
  • Övrig tid offereras.
  • Enstaka tillfälle

  • Pris 250kr/h
    Vardagar 06-18
  • 500kr/h före rutavdraget
  • Självklart går det bra att beställa våra tjänster vid enstaka tillfällen, kanske vill du bara anlita oss för fönsterputsning, trädgårdsarbete osv.
  • Övrig tid offereras.
  • Lokalvård

  • Pris offereras
    offereras
  • Priser anges i offert exkl moms
  • Alla lokaler är olika och vi kommer gärna ut och tittar på och kommer med ett prisförslag anpassat för just er.
  • Kontakta oss gärna så återkommer vi

 

Skicka gärna ett meddelande till oss med prisförfrågan eller andra funderingar!

Ring oss!

Har du frågor har vi bemannad kundtjänst. Där svarar Margot på alla frågor du kan tänkas ha om oss eller våra tjänster.

Tveka inte att höra av dig!

0141 - 47 31 00

Öppettider i växeln

Måndag - fredag

07.30 - 11.30