Kontakta oss idag

Skicka en intresseanmälan till vår kundtjänst  genom att använda formuläret nedan. Vi tar sedan kontakt med dig snarast möjligt, vi har som målsättning att besvara alla ärenden inom 1 arbetsdag. Det går även bra att ringa direkt till oss vardagar mellan 7.30 – 11.30, där svarar Sara på alla din frågor.

Vi tar redan på och bedömer dina önskemål och dina behov. Utifrån det får du ett förslag på tid att starta ditt abonnemang samt vilken personal som kommer bli tilldelad just dig. Vill du boka ett enstaka tillfälle hittar vi en tid som passar.

Önskar du ett hembesök ordnar vi det.

Här finns vi

0141 – 47 31 00

Dalgatan 17, 591 60 Motala

Öppettider

Måndag – Fredag

07.30 – 11.30

Vår historia

HemResurs har funnits sedan införandet av hushållsnära tjänster gjordes 2007. Vi har under åren arbetat fram ett överlägset arbetssätt och kan erbjuda mycket mer än övriga aktörer på markanden.

I denna ganska unga bransch har vi en lång erfarenhet av att ta hand om olika människors hem.

Företaget har utvecklats från att ha 2st anställda till dagens ca 10st, det finns alltid en resurs som passar just dig och dina behov.

Vår vision

Vår vision är att underlätta din vardag genom att utföra tjänster i och kring ditt hem och därigenom avlasta dig.
Vi har som målsättning att erbjuda ett flertal tjänster så det räcker med en serviceutförare i ditt hem.
Vi skall vara och ämnar vara en betydande faktor på marknaden som totalt sätt levererar den bästa tjänsten för just dig i ditt hem.

Vanliga frågor och svar

Vår vision är att underlätta din vardag genom att utföra tjänster i och kring ditt hem och därigenom avlasta dig.
Vi har som målsättning att erbjuda ett flertal tjänster så det räcker med en serviceutförare i ditt hem.
Vi skall vara och ämnar vara en betydande faktor på marknaden som totalt sätt levererar den bästa tjänsten för just dig i ditt hem.

Vi har som mål att det alltid ska vara samma personal som kommer till dig i ditt hem. Vi eftersträvar att alla våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga i alla våra kontakter.

Vi jobbar mycket med uppföljningar av våra jobb för att städigt höja vår kvalitet. Men har vår personal inte uppfyllt dina krav och förväntningar ber vi dig kontakta oss så tittar på en lösning tillsammans.

Det finns två sätt att komma igång. Antingen tar du kontakt med oss under våra telefontider för att boka in ett möte eller direkt beställa tjänster. Det andra sättet är att du fyller i intresseanmälan här på vår hemsida så kommer vår personal ta kontakt med dig.

Det är självklart så att vår personal blir snabbare och snabbare i ditt hem och efter några arbetspass städar fortare än i början. Däremot uppstår inte denna situation då vi har bra kommunikation med våra kunder och jobbar med prioriteringslistor som vi jobbar efter. Därför blir vi aldrig “klara”.

Skall kunden vara hemma och vi har bokat tid och kunden inte finns på plats debiterar vi framkörningsavgift och den bokade tiden. Saknas erforderligt överenskommet material vid ett tillfälle då kunden är hemma men vår personal inte kan utföra arbetet debiteras detsamma. Givetvis kan vår personal utföra annat arbete än överenskommet om något verktyg eller likande skulle vara slut eller gått sönder. Vi löser alla problem på bästa möjliga sätt.

Nej, vi använder oss av den utrustning du har hemma. Vi anser att detta är den bästa lösningen, du som kund behöver inte bekymra dig att städmaterialet är använt hos någon annan. På så sätt minskar vi risken att sprida bakterier mellan olika hem. Vår personal behöver dessutom inte bära utrustning mellan kunderna, där sparar vi tid som vi inte behöver belasta dig som kund med. Vår personal rekommenderar självklart utrustning om du är osäker vad som passar bäst.

Vi sköter allt med skattereduktionen, den faktura du får av oss är redan reducerad med 50% av arbetskostnaden. Reduktionen görs mot det personnummer vi får av dig vid beställningen.

När du blir kund får du även inloggning till vår hemsida, där kan du se kommande och utförda uppdrag. Kontakta kundtjänst om du inte fått ut dina inloggningsuppgifter.

Våra abonnemang har alltid bara 30 dagars uppsägningstid.

Vår personal har tystnadsplikt och får inte prata om dig eller ditt hem. Alla som jobbar hos oss har dessutom lämnat in utdrag ur belastningsregistret. Du kan också känna dig trygg med att vi funnits länge och är väldig måna om vårt namn och skulle aldrig skicka ut någon vi inte helt litade på.